Skip to main content

In een strategische stap naar groei en versterking van hun marktpositie, kondigen Digitong en Jakobus & Corneel met trots hun fusie aan.
 
Jakobus & Corneel werd eind vorige eeuw opgericht door Wouter Zeelmaekers en Koen Gielen. Het communicatiebureau is gespecialiseerd in on- en offline mediacampagnes, vormgeving en evenementen. Daarnaast organiseren ze de bekende Hasseltse luxebeurs ‘Très Chic’. Met 18 medewerkers en een jaaromzet van ongeveer 10 miljoen euro is Jakobus & Corneel een gevestigde waarde in Limburg.
 
Digitong, opgericht door Möbius Franssen, groeide in slechts 5 jaar uit tot een toonaangevend digitaal marketingbureau. Als expert in online marketing strategie, performance advertising, social media, SEA en SEO, draagt Digitong met trots de titel van eerste Google Premier Partner van Limburg en kreeg het verschillende andere awards.

1+1=3
De fusie brengt de expertise van Digitong en Jakobus & Corneel samen. Volgens Möbius Franssen, Koen Gielen en Wouter Zeelmaekers biedt deze samenwerking een unieke kans om klanten nog beter te bedienen. Door hun krachten te bundelen, helpen ze merken zowel hun identiteit te versterken als hun digitale impact te maximaliseren.
 
Deze samenwerking luidt een nieuwe fase in waarin beide bedrijven streven naar duurzame, datagedreven marketingoplossingen. Het team van bijna 30 professionals opereert vanuit kantoren in Hasselt en Tongeren. De combinatie van online en offline expertise resulteert in maatwerkoplossingen die inspelen op de complexe behoeften van klanten.

Smart Deal
In 2019 sloegen SDM Corporate Finance via Jan Verbrugge en Jakobus & Corneel de handen in elkaar voor een Smart Deal. Deze deal bood oprichters de kans om een deel van hun vermogen veilig te stellen en sleutelmedewerkers aandeelhouder te maken. Vijf jaar later vormt deze stap met Digitong het begin van een ambitieuze Buy & Build-strategie.
 
Toekomst
Met deze strategische fusie verstevigen Digitong en Jakobus & Corneel niet alleen hun positie in België, maar leggen ze ook een fundament voor internationale groei. Ze bouwen samen aan een sterke, geïntegreerde marketingaanpak die innovatie en resultaat centraal stelt.

SDM Corporate Finance begeleidde deze fusie van A tot Z, binnen de Smart Deal-structuur, waardoor de ondernemers van beide organisaties volledig ontzorgd werden en konden blijven focussen op hun kernactiviteiten.